- Budżet działania: 100 zł
- Czas przygotowania: 7 dni
- Czas trwania: 1 dzień
- Liczba organizatorów: 1
- Liczba uczestników: 10-15
Celem przedsięwzięcia było umożliwienie dzieciom nietypowego spędzenia czasu w bibliotece, które jednocześnie - miało się stać alternatywą dla Halloween. Konwencja spotkania oparta była o zabawy w stylu "piżama party".
Każda okazja by promować wśród dzieci czytanie jest warta zrealizowania :) Piżama party umożliwia dzieciom w sposób niekonwencjonalny spędzić wolne chwile w bibliotece.
Najważniejszą kwestią jest odpowiednio wczesne rozpropagowanie wydarzenia. Choćby z tego względu, że nie każdy posiada śpiwór, który w ww imprezie jest nieodzowny (należy pamiętać, że spotkanie odbywa się w okresie jesiennym i musimy zadbać o to by dzieci się nie przeziębiły). Następnie opracowujemy program Party. W trakcie wydarzenia - korzystając z literatury dziecięcej, której głównymi bohaterami są duchy, wampiry, itd - organizujemy zawody, konkursy, quizy. Umożliwiamy również dzieciom na opowiedzenie własnych strasznych historii.
-
Plakaty, informacje o wydarzeniu zawierające wskazówki dotyczące ubioru i sprzętu
-
Opracowanie scenariusza Party - możliwie jak najaktywniejszego dla dzieci - by nie pomarzły
-
Zakup materiałów plastycznych, książek, dekoracji,
-
Przygotowanie pomieszczenia (miejsce na śpiwory, ogrzewanie)
-
Przygotowanie oprawy muzycznej - opcjonalnie
-
Podanie uczestnikom niezbędnych informacji organizacyjnych (strój, śpiwory, itd)
-
Sporządzenie listy uczestników
-
Poinformowanie uczestników o konkursie na straszną historię
-
Przygotowanie sali do imprezy (ogrzewanie, dekoracje, materiały plastyczne, książki tematyczne)