• Sceariusz
  • Publikacja: 15.11.2023
  • Edycja: 30.11.-0001
  • 0 
Bogatsi w emocje!
Bogatsi w emocje!

  • Budżet działania: 50 zł
  • Czas przygotowania: 1 dzień
  • Czas trwania: 1 dzień
  • Liczba organizatorów: 1
  • Liczba uczestników: 20
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Podczas spotkania w bibliotece, uczniowie mieli przystąpić do uroczystego pasowania na czytelnika. Zanim jednak to nastąpiło, porozmawialiśmy o emocjach, jakie nam towarzyszą na co dzień czy są one nam potrzebne. Spotkanie rozpoczęliśmy od pokazania i przedstawienia, z jaką emocją uczniowie przyszli do biblioteki. Wszyscy spróbowali określić swoją emocję i wybranym przez siebie kolorem pokjolorować tą emocję na karcie pracy. Prawie wszyscy zgodnie powiedzieli, że tą emocją była radość, jedna osoba wybrała smutek, ale nie chciała o tym rozmawiać. Wybrani uczniowie opowiedzieli, z czym kojarzy nam się radość, czym może być spowodowana i jak można ją poznać. Podobne rozmowy odbyły się odnośnie smutku. pani bibliotekarka zapisała niektóre odpowiedzi dzieci na tablicy. Następnie wszyscy uczestnicy spotkania mieli pokolorować emocje na karcie pracy wg własnego doboru kolorów. Potem porównaliśmy ich prace z gotową kartą pracy. Nie u wszystkich pokryły się zaproponowane kolory. Teraz przyszedł czas na pokazywanie emocji. Wybrani uczniowie prezentowali przed całą klasą swoje emocje, a pozostali mieli za zadanie odgadnąć. Następnie uczniowie wysłuchali fragmentu książki - komiksu "Emocje. Rodzina Borsuków i Lisów przedstawia" napisaną przez Luciani Brigitte i Tharlet Eve. Wspólnie wybraliśmy fragment Radość, o emocji, z którą przyszli uczniowie. Omówiliśmy przeczytany fragment i obejrzeliśmy wspólnie zawarte w książce ilustracje. Omówiliśmy także co to jest komiks, po czym możemy go poznać i co jest charakterystycznym jego elementem. Kolejnym etapem spotkania było poznawanie bibliote

Dlaczego warto?

Warto! Dlatego, że dzieci potrafia pięknie mówić o emocjach, nazywają je, pokazują i przede wszystkim potrzebują to robić. Takie działania są impulsem do tego, aby realizować jak najwięcej spotkań poświęconych emocjom, tym pozytynym itym negatywnym. Szczególnie jest to teraz bardzo potrzebne po ciężkim czasie odizolowania, jakim był okres pandemii.

W trakcie przygotowania

Przygotowując się do zajęć, nie dkońca wiedziałam, jak rozmawiać z dziećmi o emocjach. Jest to zawsze trudne. Miałam przygotowane 3 pomysły, z których mogłam skorzystać. Przygotowałam karty pracy, kredki, kartki z wydrukowanymi emocjami, książkę. Przygotowan była również przysięga na pasowanie oraz medale Czytelnika Biblioteki.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   karty pracy
  •   medale czytelnika
  •    zapoznanie z emocjami, nazwanie ich, określenie przez uczestników swoich emocji
  •   książka "Emocje. Rodzina Borsuków i Lisów przedstawia" autorstwa Luciani Brigitte i Tharlet Eve
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. zapoznanie z książką
  2. wydrukowanie kart pracy
  3. przygotowanie kopii kart pracy dla uczestników spotkania
  4. przygotowanie medali Czytelnika Biblioteki
  5. Przygpotowanie przysięgi
  6. przygotowanie kredek
W trakcie realizacji


Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   karta z emocjami
  •   karty pracy dla uczestników
  •   książka "Emocje. Rodzina Borsuków i Lisów przedstawia" autorstwa Luciani Brigitte i Tharlet Eve
  •   przysięga
  •   medale czytelnika
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. rozdanie kart pracy uczestnikom spotkania, praca z kartami
  2. zapoznanie z emocjami, nazwanie ich, określenie przez uczestników swoich emocji
  3. pokazywanie emocji przez uczestników w formie kalamburów
  4. przeczytanie fragmentu komiksu
  5. oprowadzanie po działach biblioteki
  6. zabawa na koncentrację
  7. złożenie przysięgi
  8. rozdanie medali czytelnika
Po zakończeniu


DZIEL SIĘ WIEDZĄ, MNÓŻ POMYSŁY!

Co mogło być zrobione inaczej?

Informacje dodatkowe