- WHO/kto będzie brał udział w zajęciach - nauczyciele bibliotekarze z okolicznych szkół
- WHAT FOR/w jakim celu przeprowadzasz zajęcia –wykorzystanie zdobytą wiedzy, umiejętności do przekazania ich dalej, dzielenie się
nabycie umiejętności/poznanie możliwości aplikacji komputerowych przez odbiorców
- WHERE/gdzie odbędą się zajęcia – sala komputerowa ośrodka doskonalenia nauczycieli
- WHEN/kiedy - w tygodniu wczesnym popołudniem
Główny CEL warsztatu
|
- nabycie umiejętności projektowania, tworzenia, przekazu treści i publikacji przekazów graficznych. |
Cele szczegółowe – operacyjne |
a) Poznanie podstawowych zasad wykorzystywania zasobów dostępnych w sieci
Tworzenie własnej informacji z wykorzystaniem grafiki i tekstu - posługiwanie się podstawowymi narzędziami programów graficznych w sieci
b) stworzenie krótkiego komunikatu graficznego (kolażu, plakatu, albumu i/lub interaktywnej prezentacji) ze zdjęć |
Uzgodnienie z doradcą metodycznym terminu przeprowadzenia warsztatu
- Prezentacja - omówienie zagadnień, pojęć, problemów i zastosowań edukacyjnych.
- Praca indywidualna słuchacza z przygotowanymi materiałami.
- Projektowanie własnych komunikatów i praktyczna realizacja projektów.
- Dyskusja.
W trakcie szkolenia wykorzystywane będzie następujące oprogramowanie:
- edytor tekstu i grafiki
- narzędzia i aplikacje Web 2.0:
- http://piktochart.com
- http://genial.ly
- http://canva.com
- https://www.thinglink.com
Materiały przygotowane przeze mnie: prezentacja w ThingLink o tym, gdzie szukać darmowych zdjęć dla uczestników kursu
https://www.thinglink.com/scene/1293315978649665537
Przykładowe plakaty i infografiki wykonane przeze mnie
- WSTĘP – 10%
- powitanie
- przedstawienie tematu
-zadania infografiki
- ROZWINIĘCIE – 80%
- poznanie zasad wyszukiwania grafik i treści związanych z potrzebami uczestników, platformy do wyszukiwania obrazów/grafiki
-Tworzenie komunikatu medialnego w prezentacjach interaktywnych - podstawowe narzędzia służące projektowa
-
W trakcie szkolenia wykorzystywane będzie następujące oprogramowanie: edytor tekstu i grafiki narzędzia i aplikacje Web 2.0: http://piktochart.com http://genial.ly http://canva.com https://www.thinglink.com
-
Materiały przygotowane przeze mnie: prezentacja w ThingLink o tym, gdzie szukać darmowych zdjęć dla uczestników kursu https://www.thinglink.com/scene/1293315978649665537
-
Przykładowe plakaty i infografiki wykonane przeze mnie https://www.canva.com/design/DADoiY168bY/share/preview?token=zF0ps1bkV2t94vH7VbqrUQ&role=EDITOR&utm_content=DADoiY168bY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton https://www.canva.com/design/DADplc8QlsU/share/preview?token=qA16PURgwncJctIKabIExA&role=EDITOR&utm_content=DADplc8QlsU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton
-
WSTĘP - powitanie - przedstawienie tematu -zadania infografiki
-
- poznanie zasad wyszukiwania grafik i treści związanych z potrzebami uczestników, platformy do wyszukiwania obrazów/grafiki
-
-Tworzenie komunikatu medialnego w prezentacjach interaktywnych - podstawowe narzędzia służące projektowaniu i tworzeniu komunikatów graficznych z wykorzystaniem aplikacji i platform Web 2.0.
-
-Tworzenie własnej informacji z wykorzystaniem grafiki i tekstu - posługiwanie się podstawowymi narzędziami programów graficznych w sieci, formatowanie zapisu,
-
-Ewaluacja będzie przeprowadzana na bieżąco poprzez dyskusje z uczestnikami.
Licencja CC BY