Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

PechaKucha Night to ogólnoświatowe spotkania ludzi z pasją, którzy podczas dokładnie 6 minut i 40 sekund, za pomocią prezentacji złożonej z 20 slajdów, wyświetlanych przez dokładnie 20 sekund każdy, dzielą się swoimi pasjami, zainteresowaniami, projektami, przemyśleniami z innymi. Więcej tu: http://www.pechakucha.org/ i chociażby tu: http://pechakucha.szczecin.pl/

Dlaczego warto?

Krótka forma wypowiedzi publicznej jest łatwa do przygotowania dla mówcy, oraz bardzo wygodna i nieuciążliwa dla jego słuchaczy. Oprócz możliwości podzielenia się z innymi swoim hobby, występowanie przed publicznością podnosi poczucie własnej wartości oraz dodaje pewności siebie, ma więc zarazem działanie terapeutyczne i pomaga w samorozwoju.

W trakcie przygotowania

Należy przygotowac salę na późne popołudnie (może to być biblioteka, ale można też poprosić zaprzyjaźnioną restaurację, czy pub), zaprosić gości, nagłośnić imprezę, by uczestnicy mogli się sami zgłaszać z wystąpieniami. Trzeba mieć przygotowany laptop z rzutnikiem i ekran oraz przygotowac się na to, że prezentacje moga być w różnych formatach (robione w PP, czy Impress). Dobrze też zadbać o wodę dla mówców oraz dowiedzieć się o nich czegoś, by móc ich zapowiedzieć i przekazać parę informacji o nich zgromadzonym.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Podział zadań: kto zapowiada, kto odpowiada za kwestie techniczne
  •   Laptop, rzutnik, ekran - pod kątem sprawdzenia ich sparawności i oprogramowania
  •   Papier i długopis - w przypadku tradycyjnego sposobu zapisów uczestników i tworzenia ogłoszeń
  •   Komputer z dostęem elektronicznym w przypadku wyboru elektronicznej drogi naboru uczestników i nagłaśniania imprezy
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Zarezerwowanie sali i sprawdzenie sprzętusprzętu
  2. Stworzenie informacji o wydarzeniu i nagłośnienie jej
  3. Zaproszenie wybranych przez nas mówców
  4. Przyjmowanie zgłoszeń od mówców - ochotników
  5. Przygotowanie informacji o mówcach
  6. Przygotowanie się do roli konfenansjera
W trakcie realizacji

Celem było zaprezentowanie przez prowadzących sylwetek mówców, a przez mówców - tematów, którymi przyszli się podzielić. Ważna jest dobra atmosfera wpsparcia oraz rozmowy w kuluarach - trzeb zapewnić chwilę w przerwie i po przemowach na możliwość indywidualnych rozmów widzów z mówcami

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Sala
  •   Sprzęt
  •   Przygotowany konfenansjer
  •   Specjalista od komputera
  •   Mówcy
  •   Widownia
  •   Woda dla mówców
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Konfenansjer zapowiada kolejnych mówców
  2. Mówcy przedstawiają swoją prezentację
  3. Rozmowy w kuluarach
Po zakończeniu

Warto udokumentowac wydarzenie, umieścic filmiki z wystąpień na Youtube, nagrać wrażenia mówców i uczestników. Wówczas potrzebny jest we wcześniejszych etapach także specjalista od kamery i aparatu fotograficznego

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Materiały
  •   Pomysł na ich prezentację
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Opracowanie materiałów pospotkaniowych
  2. Opublikowanie, udostępnienie ich
DZIEL SIĘ WIEDZĄ, MNÓŻ POMYSŁY!

Co mogło być zrobione inaczej?

Rady:

  1. Zadbać o dobrą atmosferę wsparcia
  2. Zadbać o wodę
  3. Dobrze moderować wystąpienia, zwłaszcza pilnować długości przerw, by ludzie się nie porzchodzili po kątach :)
Informacje dodatkowe

Jeżeli chcemy się zaangażowac na poważnie i prowadzić to cyklicznie, fajnie skontaktowac się z http://www.pechakucha.org/ - służą pomoca i spowodują, że nasze prezentacje i materiały pospotkaniowe obiegną cały świat. Równie dobrze można tę formę wykorzystać do jednorazowego spotkania na określony temat lub jako rodzaj szkolenia.