- Budżet działania: 0 zł
- Czas przygotowania: 1 miesiąc
- Czas trwania: 1 dzień
- Liczba organizatorów: 2
- Liczba uczestników: 100
- PechaKucha
- aktywność społeczna i obywatelska
- dorośli
- dostęp do wiedzy i informacji
- dzieci (około 4-12 lat)
- edukacja, rozwój osobisty i zawodowy
- grupy mniejszościowe
- kultura i animacja
- lokalność i historia
- małe dzieci (do 3 lat)
- młodzi dorośli (około 19-25 lat)
- młodzież (około 13-18 lat)
- osoby starsze
- osoby ze szczególnymi potrzebami
- przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych
- rozrywka
- sport i zdrowie
- spotkanie
PechaKucha Night to ogólnoświatowe spotkania ludzi z pasją, którzy podczas dokładnie 6 minut i 40 sekund, za pomocią prezentacji złożonej z 20 slajdów, wyświetlanych przez dokładnie 20 sekund każdy, dzielą się swoimi pasjami, zainteresowaniami, projektami, przemyśleniami z innymi. Więcej tu: http://www.pechakucha.org/ i chociażby tu: http://pechakucha.szczecin.pl/
Krótka forma wypowiedzi publicznej jest łatwa do przygotowania dla mówcy, oraz bardzo wygodna i nieuciążliwa dla jego słuchaczy. Oprócz możliwości podzielenia się z innymi swoim hobby, występowanie przed publicznością podnosi poczucie własnej wartości oraz dodaje pewności siebie, ma więc zarazem działanie terapeutyczne i pomaga w samorozwoju.
Należy przygotowac salę na późne popołudnie (może to być biblioteka, ale można też poprosić zaprzyjaźnioną restaurację, czy pub), zaprosić gości, nagłośnić imprezę, by uczestnicy mogli się sami zgłaszać z wystąpieniami. Trzeba mieć przygotowany laptop z rzutnikiem i ekran oraz przygotowac się na to, że prezentacje moga być w różnych formatach (robione w PP, czy Impress). Dobrze też zadbać o wodę dla mówców oraz dowiedzieć się o nich czegoś, by móc ich zapowiedzieć i przekazać parę informacji o nich zgromadzonym.
-
Podział zadań: kto zapowiada, kto odpowiada za kwestie techniczne
-
Laptop, rzutnik, ekran - pod kątem sprawdzenia ich sparawności i oprogramowania
-
Papier i długopis - w przypadku tradycyjnego sposobu zapisów uczestników i tworzenia ogłoszeń
-
Komputer z dostęem elektronicznym w przypadku wyboru elektronicznej drogi naboru uczestników i nagłaśniania imprezy
-
Zarezerwowanie sali i sprawdzenie sprzętusprzętu
-
Stworzenie informacji o wydarzeniu i nagłośnienie jej
-
Zaproszenie wybranych przez nas mówców
-
Przyjmowanie zgłoszeń od mówców - ochotników
-
Przygotowanie informacji o mówcach
-
Przygotowanie się do roli konfenansjera
Celem było zaprezentowanie przez prowadzących sylwetek mówców, a przez mówców - tematów, którymi przyszli się podzielić. Ważna jest dobra atmosfera wpsparcia oraz rozmowy w kuluarach - trzeb zapewnić chwilę w przerwie i po przemowach na możliwość indywidualnych rozmów widzów z mówcami
-
Sala
-
Sprzęt
-
Przygotowany konfenansjer
-
Specjalista od komputera
-
Mówcy
-
Widownia
-
Woda dla mówców
-
Konfenansjer zapowiada kolejnych mówców
-
Mówcy przedstawiają swoją prezentację
-
Rozmowy w kuluarach
Warto udokumentowac wydarzenie, umieścic filmiki z wystąpień na Youtube, nagrać wrażenia mówców i uczestników. Wówczas potrzebny jest we wcześniejszych etapach także specjalista od kamery i aparatu fotograficznego
-
Materiały
-
Pomysł na ich prezentację
-
Opracowanie materiałów pospotkaniowych
-
Opublikowanie, udostępnienie ich
Rady:
- Zadbać o dobrą atmosferę wsparcia
- Zadbać o wodę
- Dobrze moderować wystąpienia, zwłaszcza pilnować długości przerw, by ludzie się nie porzchodzili po kątach :)
Jeżeli chcemy się zaangażowac na poważnie i prowadzić to cyklicznie, fajnie skontaktowac się z http://www.pechakucha.org/ - służą pomoca i spowodują, że nasze prezentacje i materiały pospotkaniowe obiegną cały świat. Równie dobrze można tę formę wykorzystać do jednorazowego spotkania na określony temat lub jako rodzaj szkolenia.