W tegoroczonym wydaniu akcji BOOM3! nasz zespół bibliotekarek z Bemowa skupił swoją uwagę na osobach starszych. Wybór tej konkretnej grupy wiekowej zapadł szybko i bez cienia sprzeciwu. Szczególnie, że 14 listopada przypadał Ogólnopolski Dzień Seniora. Dlatego uznałyśmy, że warto połączyć oba wydarzenia, aby zrobić coś ciekawego i trochę innego.
W ramach akcji BOOM3! i Ogólnopolskiego Dnia Seniora wykorzystałyśmy karty z gry "Polska Luxtorpeda" do wywołania odległych wspomnień u naszych starszych czytelników. Ze względu na polską symbolikę, gra ta sprawdziła się lepiej, niż np. karty z gry Dixit, mających dużo surrealistycznych i często ciężych do interpretacji obrazów. Każdy z uczestników wydarzenia mógł podejść do specjalnie przygotowanego przez nas stanowiska, przy którym losowało/wybierało się kartę z określoną ilustracją. Następnie czytelnicy mieli chwilę na przypomnienie sobie momentów z odległej przeszłości. Ponadto każda z nas pomagała zapisywać sedno danej historii na białej tablicy, aby każda inna osoba (młodsza lub starsza) miała szansę zatrzymać się i podumać nad historią innych ludzi.
Najważniejszą częścią tego wydarzenia było to, że seniorzy mogli otworzyć się przed nami. Ich twarze zmieniały się od razu, gdy zaczynali snuć swoje historie. Pojawiał się u nich nie tylko szeroki uśmiech, ale wręcz każda z tych osób wręcz "odmłodziła się" w przeciagu kilku sekund. Dzielenie się własnymi wspomnieniami jest cennym doświadczeniem dla każdego pokolenia, bo daje to wspólną bazę do rozwijania i podtrzymywania komunikacji.
Zatem biblioteki to miejsce, w którym historie nie tylko pozostają na stronach książek, ale także żywo krążą wśród czytelników w każdym wieku. Wykorzytując gry takie jak "Polska Luxtorpeda" możemy działać na wspólnym polu międzypokoleniowego dialogu.