• Artykuł
  • Publikacja: 10.01.2016
  • Edycja: 15.01.2016
  • 1 
Od briefu do księgi znaku, czyli jak się do tego zabrać krok po kroku

**Brief ** – dokument zawierający między innymi opis przedmiotu, celów, grup docelowych kampanii reklamowej (społecznej, informacyjnej itp.)oraz dokładnych wytycznych, jakie mają spełnić poszczególne działania (np. preferencje wyboru konkretnych mediów, budżet itp.). Jest opisem wymagań i oczekiwań klienta przedstawionych agencji reklamowej lub PR. Na podstawie tego dokumentu agencja rozpoczyna prace nad projektem kampanii.

Źródło: M. Borowska, I. Dembicka-Starska; Mocni w promocji. Podręcznik dla organizacji pozarządowych,Warszawa 2014

 

Od briefu do księgi znaku, czyli jak się do tego zabrać krok po kroku:

**1. ** Decyzja o podjęciu pracy nad projektem – zaproszenie do współpracy dla agencji/grafika

**2. ** Wspólna diagnoza problemu – opracowanie briefu, harmonogramu działań i kosztorysu

**3. ** Wyznaczenie osoby/osób odpowiedzialnych za zadania ze strony biblioteki – rozpoczęcie współpracy

4. Opracowanie i akceptacja planu identyfikacji biblioteki: analiza obecnego wizerunku biblioteki, jej otoczenia i działalności

5. Przygotowanie kreacji przez grafika, zazwyczaj są to przynajmniej 3 propozycje.

**6. ** Akceptacja loga

7. Opracowanie księgi znaku zawierającej opracowane logo oraz projekty elementów wizerunku

Gra Kierunek Wizerunek opracowana na potrzeby (Nie)konferencji Kierunek Wizerunek organizowanej przez Wojewódzką i Miejską Bibliotekę Publiczną w Gdańsku oraz LABIB