Zmiany klimatu i zagadnienia związane z kryzysem ekologicznym są teraz niezwykle istotne. Biblioteki jako miejsca otwarte i opiniotwórcze powinny poprzez swoją działalność zwracać uwagę społeczności na znaczenie tego problemu. W grudniu dowiemy się w jaki sposób włączyć edukację ekologiczną w działania biblioteczne.
W tym miesiącu przygotowaliśmy dla Was dwa bardzo ciekawe webinaria:
- Pierwsze z nich pt: "Eko-biblioteka. Pomysły na działania w trosce o przyrodę i klimat" odbędzie się już 13 grudnia o godz. 11.00 a poprowadzi je Maria Mirecka z Centrum Cyfrowego.
Podczas webinarium zastanowimy się wspólnie nad rolą, jaką biblioteki odgrywają w zwiększaniu świadomości na temat ochrony przyrody i klimatu. Przyjrzymy się pomysłom na angażujące działania stacjonarne i online. Zrobimy przegląd otwartych zasobów edukacyjnych i internetowych źródeł wiedzy. Po części prezentacyjnej, wybrane materiały wypróbujemy w praktyce.
Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się klikając na link:- Na drugie spotkanie pt: "Nowe technologie w bibliotekach a kryzys klimatyczny" zapraszamy 16 grudnia o godz. 11.00. Poprowadzi je Marta Kostecka konsultantka ZCDN.
Czy wiesz jaki ślad węglowy stworzyłam, wysyłając do Ciebie ten cyfrowy opis webinaru? Czy wiesz ile CO2 generują Twoje nowoczesne i innowacyjne spotkania online dla Użytkowników? Czy kiedykolwiek się nad tym zastanawiał*ś? Na webinarium zadamy te i jeszcze więcej pytań i postaramy się ustalić jak nasze korzystanie z nowych technologii pogłębia kryzys klimatyczny i czy w ogóle da się z tym coś zrobić. Postaramy się też znaleźć takie narzędzia i rozwiązania, które nawet jeżeli zużywają energię, to robią to w dobrym celu. Serdecznie zapraszam!
Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się klikając na link:https://frsi.clickmeeting.com/labib-pl-nowe-technologie-w-bibliotekach-a-kryzys-klimatyczny/register
Przed rejestracją na webinaria należy zapoznać się z "Zasadami udziału w webinariach organizowanych przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego".
Jeśli macie jakieś pomysły/pytania/wątpliwości, możecie skontaktować się z ekspertami miesiąca za pośrednictwem portalu labib.pl lub mailowo pod adresem stowarzyszenielabib@gmail.com.Do zobaczenia na www.labib.pl oraz na www.facebook.com/stowarzyszenielabib!
Projekt “12 miesięcy tematycznych z labib.pl” powstał w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. Program wspiera tysiące bibliotek publicznych w całej Polsce w pełnieniu roli lokalnych centrów aktywności społecznej. W takich placówkach ludzie spędzają czas, rozwijają swoje zainteresowania, zdobywają nowe umiejętności i wspólnie działają. Program Rozwoju Bibliotek to przedsięwzięcie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności prowadzone przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W latach 2009-2015 było realizowane w ramach partnerstwa z Fundacją Billa i Melindy Gatesów.