W maju w ramach projketu “12 miesięcy tematycznych z labib.pl” porozmawiamy o technilogii. Zastanowimy się czym jest technostres i jak sobie z nim radzić. Odpowiemy na pytanie jak wykorzystywać nowe technologie w bibliotece zarówno podczas działań online jak i stacjonarnych? Czy można połączyć je z literaturą? Poznamy praktyczne wskazówki jak korzystać z tych technologii oraz aplikacje i narzędzia potrzebne do pracy.
Podobnie jak w poprzednich miesiącach przygotowaliśmy dla Was 2 webinaria:
- Pierwsze z nich pt: "Technostres w bibliotece: tego można uniknąć" odbędzie się już 25 maja o godz. 11.00 a poprowadzi je Karol Baranowski z Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie
Biblioteki to miejsca, w których nowe technologie (szeroko rozumiane) rozgościły się na dobre. Webinarium poruszy temat różnych sposobów radzenia sobie z technostresem wśród pracowników jak i czytelników. Postaramy się odpowiedzieć na pytania: Czy lepsza jest "rewolucja" czy "ewolucja"? Jak skutecznie rozmawiać z bibliotekarkami i bibliotekarzami o nowych rozwiązaniach technologicznych oraz dlaczego Pani Stasia musi zawsze klikać "tę mychę" a i tak nic się nie dzieje.
Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się klikając na link:
https://frsi.clickmeeting.com/labib-pl-technostres-w-bibliotece-tego-mozna-uniknac/register
- Na drugie spotkanie pt: “Technologia+... - pomysły na warsztaty z wykorzystaniem darmowych narzędzi i zasobów cyfrowych” zapraszamy 28 maja o godz. 11.00. Poprowadzi je Monika Schmeichel-Zarzeczna z Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lublinie.
Kreatywność, storytelling, ekologia, bezpieczeństwo cyfrowe, sztuka... to częste tematy warsztatów organizowanych w wielu bibliotekach i instytucjach kultury. Czy można je urozmaicić korzystając z darmowych narzędzi albo zasobów cyfrowych? Jeśli tak to z jakich aplikacji korzystać i gdzie ich szukać? Na te pytania odpowiemy podczas majowego webinarium!
Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się klikając na link:
Przed rejestracją na webinaria należy zapoznać się z "Zasadami udziału w webinariach organizowanych przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego".Jeśli macie jakieś pomysły/pytania/wątpliwości, możecie skontaktować się z ekspertami miesiąca za pośrednictwem portalu labib.pl lub mailowo pod adresem stowarzyszenielabib@gmail.com.
Do zobaczenia na www.labib.pl oraz na www.facebook.com/stowarzyszenielabib!
Projekt “12 miesięcy tematycznych z labib.pl” powstał w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. Program wspiera tysiące bibliotek publicznych w całej Polsce w pełnieniu roli lokalnych centrów aktywności społecznej. W takich placówkach ludzie spędzają czas, rozwijają swoje zainteresowania, zdobywają nowe umiejętności i wspólnie działają. Program Rozwoju Bibliotek to przedsięwzięcie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności prowadzone przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W latach 2009-2015 było realizowane w ramach partnerstwa z Fundacją Billa i Melindy Gatesów.