W ramach projektu “12 miesięcy tematycznych z labib.pl” w marcu zastanowimy się jaką rolę pełni w bibliotece komunikacja wewnętrzna. Dowiemy się jak dopasować kanały komunikacji do struktury instytucji, tak aby była ona efektywna. Pochylimy się również nad zagadnieniami związanymi z prowadzeniem działań rzeczniczych. Kwiecień
Podobnie jak w poprzednich miesiącach przygotowaliśmy dla Was 2 webinaria:
- Pierwsze z nich pt: “Dlaczego informacja zwrotna nie jest zła?” odbędzie się już 23 marca o godz. 11.00 a poprowadzi je Natalia Gromow - dyrektorka Biblioteki Gdynia.
Informacja zwrotna to podstawowy sposób na przekazanie opinii na temat pracy współpracownikowi. Czasem ciężko to zrobić, zwłaszcza jeżeli ta opinia nie jest do końca pozytywna. Podczas webinarium zastanowimy się, w jak zrobić to konstruktywnie, nie obrażając niczyich uczuć i jak wykorzystać taką sytuację do budowania dobrych relacji w zespołach. Porozmawiamy również o roli informacji zwrotnej z perspektywy nadawcy i odbiorcy a także o tym, w jaki sposób może wpłynąć na jakość naszej pracy.
Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się klikając na link:
https://frsi.clickmeeting.com/labib-pl-dlaczego-informacja-zwrotna-nie-jest-zla-/register
- Na drugie spotkanie pt: “Szum na łączach. Zakłócenia w komunikacji” zapraszamy 25 marca o godz. 11.00. Poprowadzi je Jerzy Woźniakiewicz - dyrektor WBP w Krakowie.
Dyrektor mówi jedno, kierownicy drugie, a pracownicy mają swoją wersję informacji? To normalne. Szum na łączach istnieje w każdej organizacji, także w bibliotece. Wprowadza zamieszanie, czasem niepewność, powoduje że pracownicy błędnie odczytują intencje zwierzchników. Czy możemy go wyeliminować? Nie. Natomiast o tym jak go zminimalizować opowiemy podczas webinarium.
Aby wziąć udział w webinarium, należy zarejestrować się klikając na link:
https://frsi.clickmeeting.com/labib-pl-szum-na-laczach-zaklocenia-w-komunikacji/register
Przed rejestracją na webinaria należy zapoznać się z "Zasadami udziału w webinariach organizowanych przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego".Jeśli macie jakieś pomysły/pytania/wątpliwości, możecie skontaktować się z ekspertami miesiąca za pośrednictwem portalu labib.pl lub mailowo pod adresem stowarzyszenielabib@gmail.com.
Do zobaczenia na www.labib.pl oraz na www.facebook.com/stowarzyszenielabib!
Projekt “12 miesięcy tematycznych z labib.pl” powstał w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. Program wspiera tysiące bibliotek publicznych w całej Polsce w pełnieniu roli lokalnych centrów aktywności społecznej. W takich placówkach ludzie spędzają czas, rozwijają swoje zainteresowania, zdobywają nowe umiejętności i wspólnie działają. Program Rozwoju Bibliotek to przedsięwzięcie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności prowadzone przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W latach 2009-2015 było realizowane w ramach partnerstwa z Fundacją Billa i Melindy Gatesów.