W czasach, gdy myśląc o działaniach edukacyjnych musimy być przygotowani na edukację prowadzoną w formie zdalnej, poprosiliśmy Piotra Henzlera – doświadczonego trenera, konsultanta i metodologa szkoleń – o zebranie w postaci poradnika swoich doświadczeń, które zdobył przenosząc się z sali szkoleniowej do Internetu. Do współpracy merytorycznej zaprosiliśmy Monikę Schmeichel-Zarzeczną i Agatę Warywodę, bibliotekarki, trenerki i członkinie Stowarzyszenia LABiB.
Publikację przygotowaliśmy z myślą o tych, którzy już szkolą, prowadzą lub spotkania online, ale także tych, którzy dopiero chcą zacząć.
W publikacji znajdziesz:
- praktyczne podpowiedzi, dla planujących szkolenie on-line: co zrobić przed szkoleniem, co w trakcie, a co – ewentualnie – po szkoleniu,
- opis wybranych platform komunikacyjnych i narzędzi, które można wykorzystać w czasie szkoleń on-line,
- bazę narzędzi do prowadzenia szkoleń, programy typu „biała tablica” do pracy w grupach, narzędzia do badania wiedzy czy potrzeb, aplikacje wspierające zaangażowanie (np. do zadawania pytań, do gier),
- przydatne wskazówki dotyczące tego, co oprócz wykorzystania aplikacji powinno się wydarzyć podczas szkolenia, żeby to było prawdziwie edukacyjne doświadczenie.
>> Wszystko, co warto wiedziecie, w jednym miejscu. Pobierz i sprawdź!
Publikacja „Jak prowadzić szkolenia online? Praktyczny poradnik (nie tylko) dla bibliotek” powstała w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. Program wspiera tysiące bibliotek publicznych w całej Polsce w pełnieniu funkcji lokalnych centrów aktywności społecznej, tj. miejsc, w których ludzie spędzają czas wolny, rozwijają swoje zainteresowania, zdobywają nowe umiejętności i angażują się we wspólne działania. Program Rozwoju Bibliotek to przedsięwzięcie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności prowadzone przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W latach 2009–2015 program był realizowany w ramach partnerstwa z Fundacją Billa i Melindy Gatesów.